söndag 27 februari 2011

vad f-n......

Klockan är halv fyra på natten, Judith sover sen länge vilket innebär att det borde jag också göra...men icke! Under dessa sömnlösa timmar har jag bland annat:
  • tagit min vilopuls - 43 slag/min. Bättre än jag trodde! Hehe, tänkte att jag nog säkert hade en på 60-70 med tanke på formen.....
  • kommit fram till att jag nog ska plugga en kurs på halvfart i höst.....något med läs- och skrivinlärning.
  • kollat in boob amningsplagg - lite dyra men praktiska verkar det som. Kanske kan önska mig pengar till ett sådant när jag fyller det fina talet 28!
  • kommit fram till att jag skiter i att alla säger att jag inte får springa. Imorgon ska jag ta mig ut i alla fall. Förresten är det inte fråga om någon löpning......det är mer lufs i 15 min!
  • halvt om halvt planerat att komma hem till småland/halland en gång i mars. Observera att de på riksnyheterna sa att ....den halländska kommunen Hylte....när de pratade om politikernas löneökning i veckan! Alltså är jag halläning!
  • funderat över min sjuka inställning till böcker...varför kan jag inte låta bli att köpa dem? Judith kommer inte börja räkna eller läsa på flera år......Men de bara ropar på mig......köp mig, köp mig! Vore oartigt att strunta i dem. Har gjort två fina fynd, Adjö, herr Muffin och Olssons pastejer!
Idag har jag och mamma haft en shopping dag utan barn....ja inte för mamma, men för mig iaf! Det är första gången jag gör något helt själv utan Judith. Det var väldigt roligt och trevligt med en stund på egen hand med ett otroligt trevligt sällskap. Men väldigt trevligt att mysa med Judith igen på kvällen förstås.

Förresten har Judith en pappa enligt konstens alla regler nu. C har erkänt faderskapet! Det var mycket märkligt. De hade med hjälp av Judiths födelsevikt räknat ut att hon tillverkades någon gång mellan mars och maj. De frågade om det kunde stämma........ehhhh, nu är ju vi inte gifta och vi lever ju inte i synd men det kändes som om de inte trodde på storken så vi erkände iaf! =) Bara så ni vet mamma o pappa! Precis som om gifta par inte kan ligga med andra.....det har väl aldrig hindrat någon...... Jag kan förstå att C måste ta på sig ansvaret rent formellt eftersom inget egentligen binder oss två samman, men det är töntigt att de frågar om man har haft sex mellan dessa månaderna!

God natt!

2 kommentarer:

  1. Vilka säger att du inte ska springa än? Jag läste nyligen att vissa kan börja redan efter 6 veckor medan andra måste vänta 6 månader. Väldigt individuellt alltså! Här är förresten ett tips på en blogg om en löpande tjej som fick barn alldeles nyss: http://lopningolivet.blogspot.com/

    Kanske ger det lite inspiration för att komma tillbaka till löpningen! KRAM

    SvaraRadera
  2. hmmmm...tycker mig se en stor miss i dina nattliga planeringar.. stockholm!!!!! kram!

    SvaraRadera