fredag 26 november 2010

Vad då "nu är jag nästan klar"?

Ja Rune är nästan klar, själv är jag förbannat fädig faktiskt! Alla säger passa på och sov......jag gör mitt bästa, men vaknar ändå titt som tätt under natten. Alla säger att jag ska knipa till det nya året, men det har jag faktiskt inte alls någon lust med längre. Sen säger if-morsan att hennes livmoder är jättestor, ja vad f-n, hela jag är jättestor! Är det ok att redan nu säga att jag inte vill vara med längre, alternativt jag vill till Kreta istället?

Igår var det städ och adventpyntsdag. C var borta med jobbet så det var jag själv som fick göra det. Efter 1½ h på torget för inhandling av ljus och dylikt samt städning och pyntning går jag fortfarande, trots en hel natts vila, som en pingvin och kommer inte upp ur soffan. Mormor och morfar, här har ni en albatross som verkligen ätit för mycket och inte kan lyfta! Ont, det gör ont, det gör ont......fogarna hade inte gått över den här gången heller. Jäkla skit! Fattar inte att folk gör om detta gång på gång! Nu kommer folk tänka......hehe, vänta bara till Rune är född. Och ja, så kanske det är. Men det hjälper ungefär lika mycket som när jag tänker på de fattiga barnen i afrika när jag får fisk på tallriken eller inte orkar äta upp allt ( ja det där med att inte orka äta upp var ju i mitt tidigare liv!)  INTE ALLS!

Men annars mår jag bra, är fullt frisk och alldeles normal! Glad advent!

2 kommentarer:

  1. Älskar dig min vän!
    Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Hang in there my friend!!! You can do this!! Massa varma kramar "hon-som-snart-är-där"

    SvaraRadera