tisdag 9 november 2010

Är detta enligt barnkonventionen?

Nu så här 8 veckor kvar har jag börjat fundera över om det inte är lite väl oansvarigt att släppa iväg en bebis från BB med mig och C. Det strider kanske till och med med barnkonventionen. Jag har ju ingen erfarenhet av bebisar och inte C heller. Min bästa ålder är från sju och uppåt! Herregud, jag kan ju inte ens hålla liv i mina blommor i fönstret! Tur att man iaf bär med sig maten de första månaderna. Då räcker det att jag kommer ihåg bebisen. Sen larmar den ju själv. Bäst jag köper en bok och börjar läsa lite. Eller så köper jag två böcker och läser. =)

Idag storstädar vi lägenheten. Min mamma säger att hennes kropp inte är gjord för städning och det är inte min heller. Det sa jag till C. Han sa skitsnack. Men jag menar att han får klaga hos tillverkaren, jag kan inte hjälpa produktionsfelet! Tyvärr har ångerrätten gått ut tror jag! Ingen garanti heller. Kan kallas dåligt köp. Eller fynd i reakorgen! =)

6 kommentarer:

  1. Hahaha! Du är underbar gumman, det kommer gå tipptopp!!! Vilket grymt roligt inlägg =) Rune kommer stortrivas hos er...

    Kramis hoppas vi ses snart!

    SvaraRadera
  2. Nä det där med blommor och överlevnad verkar ligga i släkten. Mamma gav mig en plastblomma sist...hon tycker jag dödar allt annat :-). Vi får hoppas att det blir lättare att se till att bebisen får mat än blommorna blir vattnade. Katten lever iof fortfarande, det kanske är ett bra tecken.

    SvaraRadera
  3. Haha, ja min svärmor brukar köpa nya till mig titt som tätt! Mycket snällt. Ja, katten är ett bra tecken. Fast den kan ju fånga sin egen mat också. Nä, bebisar måste vara enklare än blommor......=)

    SvaraRadera
  4. Hmm ja det har du rätt i. Han tar faktiskt med sig levande föda in titt som tätt bara för att visa hur duktig han är. Inte så uppskattat. Så nufötiden blir vi glada när mössen är döda när de kommer in genom luckan :-) Bebisar måste vara lättare än blommor helt klart. Fasen du skulle skaffat katt istället.

    SvaraRadera
  5. Ja, det skulle jag. Tror du att det är försent nu? Det är nog så jag tänker när Rune ska ut; jag vill inte mer, jag ska ha katt istället! =)

    SvaraRadera
  6. Kanske är i senaste laget nu. Katt har ju helt klart sina fördelar men Rune kommer ju bli ett så snällt litet barn så det blir nog inga problem.

    SvaraRadera