lördag 16 oktober 2010

Virkning

Nu är äntligen min giraff färdig! Jag har stoppat en liten pingla i, men tyvärr hörs den knappt. Men det går nog ändå. Mönstret kommer från IA NYCKELPIGA.

Mitt nuvarande projekt är sex stycken olika små amigurumis som ska hänga i en mobil ovanför vaggan. Mobilen är köpt på granit. Den ser ut så här! Första figuren är en liten mus som ska ha en kornblå klänning, eftersom jag tror att Rune är en Judith! Mönstret finns hos Ulliga gulliga saker.

Igår var Lisa och Mats hos oss. Det är verkligen trevligt att vi träffas så ofta numera! Som på den gamla goda tiden......=)

8 kommentarer:

  1. Va pysslig du är. Nu när jag har en hel helg för mig själv ska jag passa på att ta tag i lite nya projekt. Va fint Rune kommer få det :-)

    SvaraRadera
  2. Ja, lite pysslig iaf! Det kompenserar min brist på matlagning! =) Vad har du för projekt Snäckan?

    SvaraRadera
  3. Haha ja det gäller att satsa på det man är bra på :-) Hade tänkt sticka en sån halduk men den är ihopsydd i ändarna...well. Sen får jag se om det kanske blir något annat också...

    SvaraRadera
  4. Vilka fina saker du gör Helena. Rune blir säkert nöjd. :) Grattis till den kommande tillökningen förresten. Kul!

    (Hittade hit via Lisas blogg).

    SvaraRadera
  5. Hej Sofia! Tack så mycket. Trevligt att du hittade hit. Hoppas att allt är bra med er. Håller du till i Uppsala? Kram

    SvaraRadera
  6. Här är allt bara bra. Håller numera till två mil väster om Uppsala i ett litet samhälle som heter Järlåsa där vi köpte hus i somras. Spenderar dagarna med lillkillen här hemma och har det så fint så.

    Veckorna rullar på för Rune. Snart dags för honom/henne att titta ut. Spännande! Eller vad säger du?

    kram

    SvaraRadera
  7. Oooh vilka fina saker du gör!! Kram från Elin

    SvaraRadera
  8. OOoooo så söt giraff! skickade mönstret bums till min mamma o sa att simon önskar sig den i julklapp, sen är det bara o hoppas! Hoppas du mår bra, kram Veronika

    SvaraRadera