torsdag 27 maj 2010

Liseberg

Ikväll har det varit underbart väder, inte så varmt, men sol och klarblå himmel. Jag hälsade på mina elever och kollegor på Liseberg där de var för att fira att de slutar femman. Det var så roligt att träffa dem. Det var en av de där gångerna allt är bra och man älskar sitt yrke. Det gör jag nästan jämt, men det finns vissa tillfällen både i lektionssituationer och övrigt när de glänser till riktigt ordentligt och man tänker......det är mina elever det!! =) Sen nästa lektion kan man vara nere på jorden och undrar vad fasiken som gick snett........

Idag fick jag pröva på att vara väskbärare på Liseberg medan alla andra åkte. All beundran till mamma och Anna som stod ut i alla år på Liseberg när jag och Emma for runt Liseberg som som dårar, ja med min morbror och moster. All beundran till att de orkade de med, jag blir bara mer och mer åksjuk ju äldre jag blir! Sen åkte vi hem vid tolv på natten när de stängt och vi fick inte somna innan tunneln utanför Onsala........herregud vad det måste varit jobbigt att köra.......
Det är nu man börjar fatta vad en mor kan göra för sina barn! Stor puss till min mamma! Vi hade alltid lika roligt varje år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar